Χρονιά εξελίξεων για το στοίχημα και γενικότερα την αγορά των τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα αναμένεται το 2019! Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά και να δούμε τι μας επιφυλάσσει η νέα χρονιά στον στοιχηματικό χώρο. Το Bet.gr αναλύει…

Η Αγορά του Online Gaming

Όπως είναι γνωστό η διαβούλευση για το νομοσχέδιο που θα ρυθμίσει την αγορά του Online Gaming ολοκληρώθηκε στα μέσα Οκτωβρίου και το μπαλάκι βρίσκεται στα χέρια του οικονομικού επιτελείου της Κυβέρνησης για το αν και με ποιο τρόπο θα προχωρήσει…

Οι αντιδράσεις των παραγόντων της αγοράς, όπως αυτές διατυπώθηκαν και στη διαβούλευση, ήταν πολλές με συγκεκριμένες κοινές αναφορές:

* Για το κόστος της άδειας στοιχηματισμού (4 εκ. για 5 χρόνια) που αν περάσει θα είναι με διαφορά το υψηλότερο κόστος απόκτησης άδειας στην Ευρώπη (και σε οποιαδήποτε άλλη ρυθμισμένη αγορά…). 

* Για την πολύ υψηλή φορολογία του 35% στο NGR αλλά κυρίως για την πρόθεση να μην δοθούν άδειες για παιχνίδια καζίνο παρά μόνο για ζωντανό καζίνο και πόκερ, δραστηριότητα που αποτελεί περίπου το 40% - 50% των συνολικών εσόδων της κάθε εταιρίας.

* Οι εταιρίες έχουν σαν αντίλογο και κύριο επιχείρημα την απώλεια κρατικών εσόδων από μία τέτοια απόφαση, τη στροφή του παικτικού κοινού σε παράνομα κανάλια, ενώ θεωρούν ότι ο νέος νόμος δεν αφήνει πολλά περιθώρια βιώσιμων Business plans.

* Πολλοί πιστεύουν ότι όλο αυτό είναι μία κατευθυνόμενη απόφαση ώστε η αγορά να οδηγηθεί σε ένα ελεγχόμενο ολιγοπώλιο… Ίσως αυτός να είναι ο στόχος τελικά…

Το χρονοδιάγραμμα των εξελίξεων προβλέπει την αποστολή του τελικού νομοσχεδίου στην Ευρώπη, την έγκρισή του ή την επιβολή  για τροποποιήσεις σε σειρά από θέματα, τις παρεμβάσεις από άλλα κράτη μέλη και στη συνεχεία την επιστροφή του, την τελική γραφή του σε σχέδιο νόμου και την ψήφισή του.

Χοντρικά, ακόμη και άμεσα να γίνουν όλες οι διαδικασίες από πλευράς Κυβέρνησης είμαστε τουλάχιστον 4-5 μήνες μακριά από οποιαδήποτε ψήφιση νέου νόμου και αλλαγή του υπάρχοντος status. Προλαβαίνει να αλλάξει το τοπίο; Εκτίμησή μας ότι πολύ δύσκολα θα έχουμε αλλαγές… Εδώ είμαστε και θα δούμε…

Νέοι παίκτες στο οnline στοίχημα

Νέοι μεγάλοι παίκτες δεν αναμένονται στην ελληνική αγορά, τουλάχιστον με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο! Φήμες για εμπλοκή επιφανών επιχειρηματιών σε σχήματα που ήδη δραστηριοποιούνται στην αγορά υπάρχουν, ίσως να δούμε και τη γέννηση κάποιων νέων brands που θα «παίξουν» κάτω από τις 24 αδειοδοτημένες εταιρίες που ήδη υπάρχουν, αλλά τρομερές ανακατατάξεις ή την είσοδο μεγάλων παικτών (π.χ. William Hill όπως έχει ακουστεί, ή 888 κ.λπ.) μάλλον είναι δύσκολο να βιώσουμε...

Μεγάλη αλλαγή στο online στοίχημα μπορεί να θεωρηθεί η έναρξη εμπορικής επικοινωνίας της bet365 μετά από πολλά χρόνια, καθώς πλέον κάτω από δική της άδεια, της Lucky Stream Limited, θα ξεκινήσει να προσφέρει και καζίνο στους πελάτες της, γεγονός που αναμένεται να ανατρέψει την πρωτοκαθεδρία του Stoiximan σε δημοφιλεία και έσοδα στην Ελλάδα, αλλά και να οδηγήσει σε πιο έντονη επικοινωνία όλων των υπόλοιπων ανταγωνιστών…

Από την άλλη πλευρά, το νέο Pamestoixima.gr με την επιθετική πολιτική στο pricing και τις ανταγωνιστικές αποδόσεις που πλέον προσφέρει, με προσθήκη των αγαπημένων Τζόκερ και Κίνο στο Online μέσα στο 2019, αλλά και με πλεονέκτημα τη φόρτιση αλλά και την πληρωμή (στο κοντινό μέλλον) από τα πρακτορεία, μόνο μερίδια μπορεί να κερδίζει από τον ανταγωνισμό…

Τι γίνεται στα επίγεια καζίνο

Στην αγορά των επίγειων καζίνο και καταστημάτων τα πράγματά έχουν πάρει το δρόμο τους… Πρόσφατα βγήκε το ΦΕΚ για τη διαδικασία έκδοσης άδειας Καζίνο στο Ελληνικό, στο τέλος του 2019 αναμένουμε την κάθοδο του Καζίνο της Πάρνηθας στο Μαρούσι (επί της Κηφισίας, στην απέναντι γωνία από το Golden Hall), ενώ παράλληλα τα υπόλοιπα Καζίνο προσπαθούν να λύσουν τα θέματά τους (κυρίως σε θέματα κόστους λειτουργίας τους) και να καταστούν βιώσιμα.

Με ενδιαφέρον περιμένουμε να δούμε πως θα τρέξει και η επέκταση των καταστημάτων του ΟΠΑΠ. Τόσο τα καταστήματα Play όσο και τα νέα Projects με τα Mega Play και τα καταστήματα Block (πρακτορείο και Play σε ένα χώρο) αναμένεται να κερδίσουν έδαφος!

Ήδη έχουν χαλαρώσει από την ΕΕΕΠ στα θέματα που αφορούν την εμπορική επικοινωνία των καταστημάτων Play (επιτρέπεται πλέον το Outdoor και η εντυποδιανομή) και η διαφορά είναι εμφανής στα νούμερα των επιχειρηματιών!